Vrijwilligerswerk in Malawi - Reisverslagen van Ellen Riezebos - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Malawi - Reisverslagen van Ellen Riezebos - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Malawi

Ik ga vanaf 21 februari vrijwilligerswerk doen in Malawi. Hierbij ga ik straatjongeren en kansarme jongeren helpen om te werken aan hun toekomst.

Het doel van het project: Bwalo initiative:

Het doel is om de (straat)jongeren te leren een eigen bestaan op te bouwen en hen te laten opgroeien tot onafhankelijke, zelfstandige volwassenen. Dit wil Bwalo Initiative bereiken door de jongeren allerlei ‘life skills’ te leren die voor ons vanzelfsprekend zijn en die we vaak van huis uit meekrijgen. Het is niet altijd de meest makkelijke doelgroep die het project helpt; deze jongeren zijn gewend om voor zichzelf op te komen en soms letterlijk te vechten voor hun leven. Niet makkelijk dus, maar wel zo bijzonder om te zien dat wat Bwalo doet vele kids helpt hun eigenwaarde terug te vinden en hen daardoor een beter toekomstperspectief geeft.