welcome to the warm heart of africa! - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Ellen Riezebos - WaarBenJij.nu welcome to the warm heart of africa! - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Ellen Riezebos - WaarBenJij.nu

welcome to the warm heart of africa!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Februari 2014 | Malawi, Zomba

dag 1

Hierbij m'n eerste verslagje vanuit Malawi!
Heb een goede maar hele lange reis achter de rug samen met 5 andere vrijwilligers. Gisteren zijn we aangekomen in de hoofdstad Lilongwe en de aankomst was geweldig. Super aardige mensen die vanalles van je willen weten,vrouwen met meerdere kinderen om hun lichaam,een fietser met 10 kippen aan het stuur voor het avondeten ect. We gingen in een verrot busje waarvan de deur er zowat uit viel en de achterklep vast werd gemaakt op naar een backpackers hostel. Nadat we onze spullen gedropt hadden zijden we even het dorpje in gegaan waar je beltegoed kon kopen en nog even gekeken bij een marktje waar ze als vliegen op de strond afgingen. We stonden echt in het middelpunt van belanstelling. S'avonds lekker gegeten bij de hostel en lekker optijd naar bed gegaan. Leek me namelijk wel verstandig na bijna 36 uut geen slaap.

Dag 2

Vanmorgen vertrokken richting Zomba. Hier gaat het deze maand allemaal gebeuren. We verblijven in het weekend vaak hier bij de pachachere en gaan van maandag t/m vrijdag naar het project.

We moesten 5,5 uur rijden en voor de tijd zijn we even langs een mega grote supermarkt gereden waar ze heel veel producten hadden. Van computers tot pannensets en vitrage voor de ramen ze hadden alleen geen brood of fruit dus dat was wel heel vreemd:P.
De reis naar Zomba was erg bijzonder. We werden wel 5x aangehouden door de politie en ze zochten gewoon ergens om op te zeuren zoals de hoeveelheid van de bagage. Onze chauffeur drukte de politie wat geld in de handen en we konden weer door. Behoorlijk corrupt allemaal dus.
Ook hebben we onderweg nog een geit aangereden die zo maar over straat liep. Haha! Genoeg te beleven hier dus.
Aangekomen bij de pachachere in Zomba hebben we eerst onze spullen geïnstalleerd en heb ik samen met de chef: Felix gekookt voor ons. Hij was echt super aardig en kon gelukkig goed engels.
Zo nog ff een paar wijntjes nuttigen en dan op naar bed. Morgen hebben we een introductie en gaan we op naar het project.
Ben benieuwd wat me precies te wachten staat..

• 23 Februari 2014 - 21:36

Emiel:

Klinkt goed! Kebab gemaakt van de geit? Veel plezier meid!

• 23 Februari 2014 - 21:40

Yvonne Broeks:

Zo hee! Wat een ander wereldje is dat zeg!
    Have fun! :)

• 23 Februari 2014 - 22:05

Henk:

Vulle wille !!!!!!!!!!!!

• 24 Februari 2014 - 08:42

Tim :

Leuk om te lezen! Veel plezier daar!

• 24 Februari 2014 - 11:17

Leonie:

wat een ander wereldje is het daar.. leuk om alles zo te lezen..
    heel veel plezier meid.. wel goed op elkaar letten he..;)
    dikke knuffel...

• 24 Februari 2014 - 11:25

Alice Riezebos:

Fijn dat je goed bent aangekomen, heel ander leven daar
    Heel veel plezier.

• 24 Februari 2014 - 12:58

Anne-Marie:

Mooi dat je goed aangekomen bent. Veel plezier!